ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 総合社会学部紀要:総社る
  4. 8(2)2020

<原著論文>英語学習者のエッセイに見られる過剰使用語―学習者コーパスの構築を視野に入れて―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21123
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21123
1b7c8615-0c98-4740-b8cd-51d229a24aba
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1253453X-20200331-0019.pdf AA1253453X-20200331-0019.pdf (2.5 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-09-23
タイトル
タイトル <原著論文>英語学習者のエッセイに見られる過剰使用語―学習者コーパスの構築を視野に入れて―
タイトル
タイトル <Articles> Overused Words in the Essays of English Learners: Possibility of Building a Learner Corpus
言語 en
著者 松田, 紀子

× 松田, 紀子

松田, 紀子

ja-Kana マツダ, ノリコ

Search repository
石井, 隆之

× 石井, 隆之

石井, 隆之

ja-Kana イシイ, タカユキ

Search repository
岩田, 雅彦

× 岩田, 雅彦

岩田, 雅彦

ja-Kana イワタ, マサヒコ

Search repository
西, 美都子

× 西, 美都子

西, 美都子

ja-Kana ニシ, ミツコ

Search repository
濱崎, 佳子

× 濱崎, 佳子

濱崎, 佳子

ja-Kana ハマザキ, ヨシコ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ①Overused Words, ②Learner Corpus, ③Keyword Search, ④Proficiency
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
en
MATSUDA, Noriko
著者(英)
en
ISHII, Takayuki
著者(英)
en
IWATA, Masahiko
著者(英)
en
NISHI, Mitsuko
著者(英)
en
HAMAZAKI, Yoshiko
著者 所属
近畿大学総合社会学部; 講師
著者 所属
近畿大学総合社会学部; 教授
著者 所属
近畿大学総合社会学部; 非常勤講師
著者 所属
近畿大学総合社会学部; 非常勤講師
著者 所属
近畿大学総合社会学部; 非常勤講師
著者所属(翻訳)
Kindai University
著者所属(翻訳)
Kindai University
著者所属(翻訳)
Kindai University
著者所属(翻訳)
Kindai University
著者所属(翻訳)
Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学総合社会学部
書誌情報 近畿大学総合社会学部紀要:総社る
en : Kindai Applied Sociology Review : Social

巻 8, 号 2, p. 19-27, 発行日 2020-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21866260
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] The aim of this study is to show the results of surveys conducted to find out the state of overused words in the essays of English learners at the Faculty of Applied Sociology, Kindai University. A dataset of 150 English learners was compared to that of English native speakers using the learner corpora ICNALE (International Corpus Network of Asian Learners of English) and NICER (Nagoya Interlanguage Corpus of English Reborn). Key overused words showed that English learners tend to overuse personal pronouns, basic verbs, and nouns describing familiar existence such as “mother” and “friend.” Further analysis based on their proficiency levels revealed that the level of lexical variety in the essays was higher in high proficiency learners. Proficient learners were characterized by the overuse of “we” rather than the third person such as “he” or “she,” and the underuse of basic verbs and nouns describing familiar existence. We also discuss the possibility of building a learner corpus with this data, which will serve as a valuable database for future English learners and educators.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 専攻(松田): 発達教育心理学
専攻(石井): 理論言語学, 英語教育
専攻(岩田): 公衆衛生学
専攻(西): 発達教育心理学
専攻(濱崎): 認知言語学, ビジネスコミュニケーション
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:56:08.792416
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3