ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 64(3)2018

〈論文〉オーストラリアにおける金融・保険リテラシー教育―ジュニアハイスクールの数学での事例研究を中心にして―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19593
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19593
0d924be8-f99e-42d2-b647-19d36375288a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20180326-0001.pdf AN10437975-20180326-0001.pdf (1.7 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-02
タイトル
タイトル 〈論文〉オーストラリアにおける金融・保険リテラシー教育―ジュニアハイスクールの数学での事例研究を中心にして―
タイトル
タイトル 〈Articles〉Financial and Insurance Literacy Education in Australia -Focusing on Case Study in Mathematics at Junior High School-
言語 en
著者 稲葉, 浩幸

× 稲葉, 浩幸

稲葉, 浩幸

ja-Kana イナバ, ヒロユキ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 オーストラリア, 金融リテラシー, ジュニアハイスクール, 数学
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Inaba, Hiroyuki
著者 所属
値 近畿大学経営学部; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 64, 号 3, p. 1-19, 発行日 2018-03-26
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [概要]近年,金融リテラシーに対する議論が国際的に高まっている。わが国では2013年に金融庁の金融経済教育研究会から「最低限身に付けるべき金融リテラシー」として4分野15項目が示された。オーストラリアでは日本より早く2011年に,オーストラリア証券投資委員会より国家金融リテラシー戦略が策定され,特にその中で学校のカリキュラムにおける金融教育促進の重要性が掲げられている。本論文では,このオーストラリアの金融・保険リテラシー教育が学校で実際どのように行われているのかを明らかにすることを目的としている。具体的にはオーストラリアのジュニアハイスクールで使用されている数学のテキストを中心に,そこで取り扱われている学習内容を確認することによって検証を行う。
[Abstract] Discussions on financial literacy have been increasing internationally in recent years. The Financial Services Agency of Japan presented 15 items in four fields as “minimum lending financial literacy” in 2013. In Australia, the Australian Securities and Investments Commission established National Financial Literacy Strategy in 2011. In that strategy, the importance of promoting financial education in the curriculum of schools is particularly stated. This paper aims to clarify how financial and insurance literacy education is actually carried out in Australian schools. Specifically, we examine the learning contents of mathematics textbooks used in Australian junior high schools.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:13:21.456255
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3