WEKO3
アイテム
〈技術報告〉近畿大学次世代基盤技術研究所可変風速型風洞実験装置について
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13825
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13825dc3bf193-3d64-420d-bd12-04f136b4c1cc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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AA12517632-20120600-0109.pdf (1.3 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2013-01-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈技術報告〉近畿大学次世代基盤技術研究所可変風速型風洞実験装置について | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Advanced Wind Tunnel for Road Vehicles in RING of Kinki Univ. | |||||
著者 |
角田, 勝
× 角田, 勝× 森田, 聖也 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Wind Tunnel | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Unsteady Aerodynamic Force | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Road Vehicle | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Unsteady Flow | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Drag | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Lift | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Sumida, Masaru | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Morita, Seiya | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学工学部機械工学科; 教授 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学大学院システム工学研究科 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kinki University | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kinki University | |||||
著者 役割 | ||||||
値 | 研究代表者 | |||||
著者 役割 | ||||||
値 | 共同研究者 | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学次世代基盤技術研究所 | |||||
書誌情報 |
近畿大学次世代基盤技術研究所報告 en : Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation 巻 3, p. 109-115, 発行日 2012-06-01 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21858802 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | [Abstract] An advanced wind tunnel has been introduced as facilities for development of road vehicles in research institute of fundamental technology for next generation of Kinki University, i.e., in KURING. The characteristics of this wind-tunnel which can generate arbitrary pattern of wind velocity varying with time were described firstly. The representative airflow patterns are four in a steady-velocity wind, a pulsating-velocity wind, a gust of wind, and stepwise changing wind. A preliminary experiment was made of the steady wind in three types of vehicle model and theaerodynamic forces acting on the models were compared. Subsequently, a fundamental experiment was conducted of an Ahmed's vehicle model under a pulsating airflow condition and a discussion was given for the unsteady aerodynamic forces. These results suggested that the windtunnel is very useful to investigate the unsteady aerodynamics for road vehicles. | |||||
資源タイプ(WEKO2) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Technical Report | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |