ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 総合社会学部紀要:総社る
  4. 1(1) 2011
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 総社る:総合社会学部紀要Applied Sociology Research Review Kinki University
  4. 1(1) 2011

〈論文〉高校生の学校適応と社会的スキルおよびソーシャルサポートとの関連~不登校生徒との比較~

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13436
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13436
4fc7c3a7-a858-4a7e-847f-a516e26cf676
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1253453X-20110825-0023.pdf AA1253453X-20110825-0023.pdf (1.5 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-09-06
タイトル
タイトル 〈論文〉高校生の学校適応と社会的スキルおよびソーシャルサポートとの関連~不登校生徒との比較~
タイトル
タイトル Social skills, social support and high school student adjustment: A comparison with truants
言語 en
著者 大対, 香奈子

× 大対, 香奈子

大対, 香奈子

ja-Kana オオツイ, カナコ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 school adjustment, high school students, truants, social skills, social support
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 OTSUI, Kanako
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部 心理系専攻; 講師
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学総合社会学部
書誌情報 近畿大学総合社会学部紀要:総社る
en : Applied sociology research review Kinki University : Social

巻 1, 号 1, p. 23-33, 発行日 2011-08-01
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] This study identified the factors that influence how high school students adjust to school and investigated how school adjustment is associated with social skills and social support. Forty high school students and 31 adolescents with a history of being absent from school participated in this study. The results indicated that peer relationship was the strongest factor that influenced whether high school students liked school. Assertion skills strongly correlated to whether high school students liked school. Additionally, it was found that social support mediated the relationship between assertion skills and students liking school. A comparison between high school students and truants showed that high school students had stronger assertion skills and social support than truants did.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:58:24.809126
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3