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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 56(3) 2010
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢Shokei-gakuso: Journal of Business Studies
  4. 56(3) 2010

eクチコミを活用するレコメンデーションサービスの可能性に関する定量調査

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11895
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11895
b7db4db3-6cc1-4c4d-ab82-1d94df5fb2f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20100325-0617.pdf AN10437975-20100325-0617.pdf (2.7 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-29
タイトル
タイトル eクチコミを活用するレコメンデーションサービスの可能性に関する定量調査
タイトル
タイトル An Investigation for Recommender Services Using Electronic Word-of-Mouth Information
言語 en
著者 藤本, 和則

× 藤本, 和則

藤本, 和則

ja-Kana フジモト, カズノリ

Search repository
玉置, 了

× 玉置, 了

玉置, 了

ja-Kana タマキ, サトル

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 eクチコミ, レコメンデーション, 消費者行動, 購買意図, 意思決定支援
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Fujimoto, Kazunori
著者(英)
言語 en
値 Tamaki, Satoru
著者 所属
値 近畿大学経営学部; 准教授
著者 所属
値 近畿大学経営学部; 准教授
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 56, 号 3, p. 617-638, 発行日 2010-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 【概要】本論文では, eクチコミ情報を利用するレコメンデーションサービスの可能性を検証することを目的に, デジタルカメラの選定について定量調査を行った結果を述べる。メーカーが提供する商品特徴からデジタルカメラの機種を選定させた後, 各特徴に関するeクチコミ情報を提示して, 選好した機種への態度の変化を調べる形で調査票を設計した。定量調査から得られたデータを使って, 消費者の「保有する知識」とメーカーからの商品特徴による「初期的な態度」の二つの要因が, 消費者の態度にどのように作用するかを調べた。この結果, これら二つの要因について交互作用があることを確認した。得られた知見をもとに, eクチコミ情報を利用するレコメンデーションサービスの設計について考察を行った。
【Abstract】 This paper investigates the influence of electronic word-of-mouth information to purchase intentions of consumers in order to discuss the recommender services exploiting the information. The experimental design consists of two parts: (1) subjects choose a digital camera from two by using information from the makers and (2) the subjects change their attitude toward the chosen one with electronic word-of-mouth information. Significant interaction effects were found on the purchase intentions across the level of subjects' product knowledge and their initial attitude formed by the information from the makers. The significance of the findings is discussed from the viewpoint of the possibility of recommender systems using electronic word-of-mouth information.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-20 20:19:16.520357
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