ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 生駒経済論叢
  4. 9(2)2011
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 生駒経済論叢Ikoma journal of economics
  4. 9(2)2011

〈論文〉学生の成績と配属希望を考慮したゼミクラス編成問題

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10902
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10902
b4208a3b-abb3-4237-81a0-2151d4c30d2a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1196034X-20111130-0017.pdf AA1196034X-20111130-0017.pdf (3.6 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-01-31
タイトル
タイトル 〈論文〉学生の成績と配属希望を考慮したゼミクラス編成問題
タイトル
タイトル 〈Articles〉Class Assignment Problem of a Seminar by considering Achievement and Application of Students
言語 en
著者 大村, 雄史

× 大村, 雄史

大村, 雄史

ja-Kana オオムラ, タケシ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ゼミ, クラス編成問題, 数理計画法, 大学教育, 学生満足度, 学生の成績, GPA, 感度分析, シミュレーション, オペレーションズリサーチ
seminar, class assignment problem, mathematical programming, educational problem in a university, satisfaction level of students, GPA, analysis, simulation, operations research
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
en
Omura, Takeshi
著者 所属
近畿大学経済学部; 教授
著者所属(翻訳)
Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学経済学会
書誌情報 生駒経済論叢
en : Ikoma Journal of Economics

巻 9, 号 2, p. 17-35, 発行日 2011-11-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13488686
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [概要] 大学においてゼミの必修化を行うと全学生を適切なゼミに配属しなければならない。配属先を決定するためには各大学でいろいろな方法が使われているが, 本論文では一般的によく行われるように学生の希望だけを考慮するのではなく, 学生に勉学に対するインセンティブを与えるため, 学生の成績も考慮する方法を提案する。モデルとしては数理計画法の考え方を用いている。ここで取り上げた現実的な例では変数の数は34,000程度になるが, その解はパーソナルコンピュータを用いて実用的な時間で求められる。なお, 学生の成績の測度としては, 米国の大学において標準的な成績の測度であり, 成績評価という視点からも合理性があるGPA(Grade Point Average)を用いる。
[Abstract] When a seminar becomes a required subject in a university, every studentmust be assigned to an appropriate seminar. In many universities several different methods are used for assigning students to a seminar. In this paper, I propose to use GPA (Grade Point Average) as a measure of achievement in addition to satisfaction level of each student who will be assigned to a seminar. The merit to use GPA is to reinforce incentives of students for study in comparison with using only his or her preference. To solve this problem, mathematical programming model is used. The solution is obtained by using a personal computer with Microsoft Excel and add-in mathematical programming software, and elapsed time is reasonable for a practical example which is used in this paper.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 19:18:08.303120
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3