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〈論文〉NFT がユーザー協創のマネジメントへ与える影響
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22841
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2284114e3b470-21eb-4338-9ce0-6d851fec6195
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2022-07-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉NFT がユーザー協創のマネジメントへ与える影響 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉 The Impact of NFT on the Management of User Co-creation | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
蒋, 博文
× 蒋, 博文
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | NFT (Non-Fungible Token), UGC (User Generated Content), ユーザー・コミュニティ, ユーザー協創, 価値創造 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Jiang, Bowen | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学経営学部; 講師 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 68, 号 3, p. 453-463, 発行日 2022-03-31 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [概要]NFT(Non-Fungible Token:非代替性トークン)は模倣困難性,トレーサビリティ,所有権の証明によってデジタル資産の流通を保証し,デジタル・エコシステムが持ついくつかの特性を刷新しつつある。本稿では,文献レビューを通じて近年急成長を遂げているNFTの視点からユーザー・コミュニティとUGC(User Generated Content)を再考し,こうした技術的変化が今後のオンライン創造活動のマネジメントに与えうる様々な影響を検討する。 [Abstract] Non-Fungible Token (NFT) guarantees the circulation of digital assets through imitation resistance, traceability and proof of ownership, and is also renewing some of the characteristics of digital ecosystems. Through a literature review, this paper reconsiders user communities and UGC (User Generated Content) from the perspective of NFTs, which have been growing rapidly in recent years, and examines the various impacts that these technological changes may have on the management of online creative activities in the future. |
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フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |