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シンポジウム報告:「音響メディア史とサウンド・アート―歴史・創造・アーカイブの現在」
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22262
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22262b8662b8d-bb9a-42e1-86a6-c42d6f22736b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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AA12777724-20211100-0087.pdf (2.6 MB)
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-01-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | シンポジウム報告:「音響メディア史とサウンド・アート―歴史・創造・アーカイブの現在」 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈Symposium〉A Report from the Symposium “Sound Media History and Sound Art: The Current Status of History, Creation and Archive” | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
福田, 裕大
× 福田, 裕大 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 録音技術史 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 聴覚文化論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サウンド・アート | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アーカイブ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Fukuda, Yudai | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | Modern French Literature and Media History, Faculty of International Studies,Kindai University; Associate professor | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | Faculty of International Studies Kindai University | |||||
書誌情報 |
Journal of International Studies 号 6, p. 87-116, 発行日 2021-11 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24322938 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | [Abstract] This paper is a report on the symposium “Sound Media History and Sound Art: The Current Status of History, Creation and Archives” held at the National Museum of International Art, Osaka, on February 16, 2020. In response to the development of Sound Studies in English-speaking countries, historical research into audio media, including recording technology, has been gaining momentum in Japan in recent years. Rather than audio media being viewed as “music device” exclusively, a series of discussions that attempt to see it as a historical form linked to science and philosophy, and to the transformation of human sensibilities and bodily views, have important implications that can also be linked to Visual Culture Studies, which is also experiencing remarkable development. This symposium attempts to communicate with experts in related fields, such as sound artists, record archivists, and curators, in order to re-examine the current circumstances of such studies of sound media history. | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |