WEKO3
アイテム
〈論文〉沖縄における泡盛産業の生成,発展,衰退そして再生に関する歴史研究
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22219
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22219e0f61903-df48-46ef-8197-3ea4f189ba9f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AN10437975-20210930-0111.pdf (1.6 MB)
|
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-12-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈論文〉沖縄における泡盛産業の生成,発展,衰退そして再生に関する歴史研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈Articles〉Historical Study of the Generation, Development, Decline, and Regeneration of the Awamori Industry in Okinawa | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
山内, 昌斗
× 山内, 昌斗 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 伝統 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 泡盛 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 古酒 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 技術選択 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 製品開発 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Yamauchi, Masato | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 専修大学経営学部; 教授 | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 68, 号 1, p. 111-133, 発行日 2021-09-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | [概要]本稿では,沖縄の伝統産業のひとつである泡盛産業の生成,発展,衰退そして再生の歩みを概観する。特に,個別企業における技術選択,製品開発,マーケティング思考といった観点から事例を積み上げ,全体像を描くことにする。泡盛には産業としての経済的価値のほかに,琉球王国時代から製造されてきた文化的価値が存在する。この文化的価値の捉え方,見方によって個々の企業の戦略思考が大きく異なっている。個々の企業の経営活動の結果として築かれてきた泡盛産業の歴史を鳥瞰することで,産業としての特徴や独自性,課題や問題点を明らかにする。 [Abstract] This paper provides an overview of the process of generation, development, decline, and regeneration of the Awamori industry, one of the traditional industries in Okinawa. We will accumulate case studies from the perspectives of technology selection, product development, and marketing thinking from individual companies and present an overview of the Awamori industry. In addition to its economic value as an industry, Awamori has a cultural value that dates back to the Ryukyu Kingdom era. The strategic thinking of each company differs greatly depending on how they perceive and view this cultural value. By providing an overview of the history of the Awamori industry that has been built as a result of the management activities of individual companies, we will clarify the characteristics, uniqueness, issues, and problems of the industry. |
|||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |