WEKO3
アイテム
Accounting for intergenerational income persistence: The role of parenting practices
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22139
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22139d6f4ee50-5524-4412-b12c-f2bded95afc3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
18K12807seika.pdf (89.9 kB)
|
|
Item type | 研究報告書 / Research Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-11-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Accounting for intergenerational income persistence: The role of parenting practices | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Accounting for intergenerational income persistence: The role of parenting practices | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
張, 琳
× 張, 琳 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 人的資本形成 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育格差 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育投資 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 家庭教育 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | ZHANG, Lin | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学経済学部; 准教授 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kindai University | |||||
著者 役割 | ||||||
値 | 研究代表者 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 近畿大学 | |||||
書誌情報 |
科学研究費助成事業研究成果報告書 (2020) p. 1-6, 発行日 2021 |
|||||
リンクURL | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-18K12807/ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 研究成果の概要(和文):経済学の人的資本理論において、人的資本形成は認知能力と非認知能力の生産として考えられる。伝統的な財の生産と同様に、人的資本形成にも複数種類の投入物は利用されている。例えば、物的資源、先天的能力、親の投資等がある。本研究は、人的資本形成における使用される投入物は教育格差に与える影響について、実証研究及び理論研究を行う。具体的は、公的教育投資と親のしつけ行動の関係及び教育格差への影響を分析する。研究成果の概要(英文):The classic human capital theory considers human capital formation as the production of cognitive and non-cognitive skills. Like traditional goods production, human capital formation involves multiple inputs, such as material resources, innate abilities, and parental investments. In general, this study investigates how the various inputs involved in human capital formation influence education inequality. In particular, this study mainly consists of the following two aspects. 1) Empirical analysis which investigates the relationship between the inputs of human capital formation, that is, are they substitutes or complements? This study mainly focuses on the public education expenditure and the parenting practices. 2) Theoretically analysis which discusses how the relationship between the inputs of human capital formation affects education inequality. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究種目:若手研究; 研究期間:2018~2020; 課題番号:18K12807; 研究分野:教育経済学; 科研費の分科・細目: | |||||
資源タイプ(WEKO2) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research Paper | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |