ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 総合社会学部紀要:総社る
  4. 9(2)2021

<原著論文>学校規模ポジティブ行動支援が教師のバーンアウトおよび効力感に及ぼす効果

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21980
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21980
cb5589af-d70e-44b5-a734-6cd846772538
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1253453X-20210331-0031.pdf AA1253453X-20210331-0031.pdf (1.9 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-03
タイトル
タイトル <原著論文>学校規模ポジティブ行動支援が教師のバーンアウトおよび効力感に及ぼす効果
タイトル
タイトル <Articles> The Effect of School-Wide Positive Behavior Support on Teacher Burnout and Self-efficacy
言語 en
著者 大対, 香奈子

× 大対, 香奈子

大対, 香奈子

ja-Kana オオツイ, カナコ

Search repository
庭山, 和貴

× 庭山, 和貴

庭山, 和貴

ja-Kana ニワヤマ, カズキ

Search repository
田中, 善大

× 田中, 善大

田中, 善大

ja-Kana タナカ, ヨシヒロ

Search repository
松山, 康成

× 松山, 康成

松山, 康成

ja-Kana マツヤマ, ヤスナリ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ①School-wide Positive Behavior Support, ②teacher burnout, ③teacher self-efficacy, ④students, ⑤problem behaviors
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 OTSUI, Kanako
著者(英)
言語 en
値 NIWAYAMA, Kazuki
著者(英)
言語 en
値 TANAKA, Yoshihiro
著者(英)
言語 en
値 MATSUYAMA, Yasunari
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部; 准教授
著者 所属
値 大阪教育大学; 准教授
著者 所属
値 大阪樟蔭女子大学; 准教授
著者 所属
値 大阪府寝屋川市立西小学校; 教諭
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学総合社会学部
書誌情報 近畿大学総合社会学部紀要:総社る
en : Kindai Applied Sociology Review : Social

巻 9, 号 2, p. 31-42, 発行日 2021-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21866260
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] Studentsʼ behavioral problems are among the factors deemed to cause significant stress in teachers. The Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS) approach defines and teaches appropriate behaviors and positively reinforces the appropriate behaviors of students. Although SWPBS has been shown to be effective in reducing students' problematic behaviors, its effects on teachers remains unclear. Therefore, this study aimed to examine the effectiveness of SWPBS implementation in decreasing teacher burnout and improving teacher self-efficacy, in addition to reducing the problematic behaviors of students in class. In this study, SWPBS was implemented in a public elementary school for two years. The results suggest an improvement in students’ behavior during class.Further, emotional exhaustion in teacher burnout significantly decreased, and the personal achievement score significantly improved. Although the teacher self-efficacy score increased from September to March in Year 2, it was not statistically significant. These results suggest that SWPBS is effective in improving the mental health of teachers The limitations of this study and future directions were discussed.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 専攻(大対・庭山・田中): 応用行動分析学
専攻(松山): 教育心理学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:55:23.038325
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3