ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 総合社会学部紀要:総社る
  4. 9(1)2020

<原著論文>心理検査のフィードバック面接を受ける効果―大学院実践的実習への協力学生に対する心理アセスメント―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21202
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21202
ba49663e-efd2-433f-8b99-4956d953f38b
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1253453X-20200930-0019.pdf AA1253453X-20200930-0019.pdf (947.9 kB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-10-27
タイトル
タイトル <原著論文>心理検査のフィードバック面接を受ける効果―大学院実践的実習への協力学生に対する心理アセスメント―
タイトル
タイトル <Articles> Effect on Students’ Experience of Feedback Interview of Psychological Test
言語 en
著者 奥野, 洋子

× 奥野, 洋子

奥野, 洋子

ja-Kana オクノ, ヨウコ

Search repository
小泉, 隆平

× 小泉, 隆平

小泉, 隆平

ja-Kana コイズミ, リュウヘイ

Search repository
直井, 愛里

× 直井, 愛里

直井, 愛里

ja-Kana ナオイ, アイリ

Search repository
本岡, 寛子

× 本岡, 寛子

本岡, 寛子

ja-Kana モトオカ, ヒロコ

Search repository
長田, 道

× 長田, 道

長田, 道

ja-Kana ナガタ, ミチ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ①psychological test, ②feedback interview, ③clinical practice, ④psychological assessment
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 OKUNO, Yoko
著者(英)
言語 en
値 KOIZUMI, Ryuhei
著者(英)
言語 en
値 NAOI, Airi
著者(英)
言語 en
値 MOTOOKA, Hiroko
著者(英)
言語 en
値 NAGATA, Michi
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部; 准教授
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部; 教授
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部; 准教授
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部; 准教授
著者 所属
値 近畿大学メディカルサポートセンター; 講師
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学総合社会学部
書誌情報 近畿大学総合社会学部紀要:総社る
en : Kindai Applied Sociology Review : Social

巻 9, 号 1, p. 19-32, 発行日 2020-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21866260
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] This study investigated psychological effects of volunteer students who had experience of feedback interview of psychological tests. We used the self-acceptance scale, the acceptance of others scale, scale for adjustment to university life, and the sense of coherence scale, stressor coping capacity. The participants comprised 19 volunteer students who had undergone three psychological tests, an intelligence test named WAIS, personality tests named Tree-Drawing test and Rorschach inkblot test, and had feedback interview of psychological assessment from graduate students majored in clinical psychology. They completed these scales two times, both before undergoing tests and after having feedback interview of psychological tests. The results indicated improvement of stressor coping capacity, self-acceptance and adjustment to university life. Students with low self-acceptance before undergoing tests had positive effect after feedback interview on self-acceptance, stressor coping capacity and adjustment to university life. These results suggested that on the clinical practice of psychological assessment from psychological tests clients with low self-acceptance have the same positive effect.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 専攻(奥野・小泉・直井・松永・長田): 臨床心理学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:55:26.377194
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3