WEKO3
アイテム
〈論文〉AI 教育のフレームワークについての考察―大学の文系学部を中心として―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20836
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2083645c05a37-2664-4d50-9a14-69ad4832a072
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-03-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉AI 教育のフレームワークについての考察―大学の文系学部を中心として― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉A Study on AI Education Framework ―About the College of Humanities in University― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
矢野, 芳人
× 矢野, 芳人
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 人工知能, 情報教育, AI 教育, AI 倫理教育 Artificial Intelligence, information education, AI education, AI ethics education |
|||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Yano, Yoshihito | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学経済学部; 非常勤講師 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 66, 号 1, p. 17-29, 発行日 2019-07-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [概要]AI に関する知識はその範囲が広く,求められる知識も個々人の職業や生活範囲によって違うため,教育法やカリキュラムも細分化されるのではないかと考えられる。そこで日本政府の施策を参考にし,AI に関わる人をいくつかのレイヤーに分け,それぞれで求められる知識を定義するなどしたフレームワークを作ることで今後の教育の指針となるものができるのではないか考えた。そして文系学部の学生に対してはどの範囲の教育をすればよいのかを考察する。 [Abstract] Since the knowledge about AI is wide-ranging and the required knowledge also differs depending on the occupation and range of life of an individual, it is thought that the teaching method and curriculum may also be subdivided. Therefore, it is not possible to guide the future education by creating a framework that divides the people involved in AI into several layers, referring to the measures of the Japanese government, and defining the knowledge required in each layer. I thought. And I will consider what kind of education should be given to the students of the liberal arts department. |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |