@article{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:00020836, author = {矢野, 芳人}, issue = {1}, journal = {商経学叢, Shokei-gakuso: Journal of Business Studies}, month = {Jul}, note = {[概要]AI に関する知識はその範囲が広く,求められる知識も個々人の職業や生活範囲によって違うため,教育法やカリキュラムも細分化されるのではないかと考えられる。そこで日本政府の施策を参考にし,AI に関わる人をいくつかのレイヤーに分け,それぞれで求められる知識を定義するなどしたフレームワークを作ることで今後の教育の指針となるものができるのではないか考えた。そして文系学部の学生に対してはどの範囲の教育をすればよいのかを考察する。 [Abstract] Since the knowledge about AI is wide-ranging and the required knowledge also differs depending on the occupation and range of life of an individual, it is thought that the teaching method and curriculum may also be subdivided. Therefore, it is not possible to guide the future education by creating a framework that divides the people involved in AI into several layers, referring to the measures of the Japanese government, and defining the knowledge required in each layer. I thought. And I will consider what kind of education should be given to the students of the liberal arts department., application/pdf}, pages = {17--29}, title = {〈論文〉AI 教育のフレームワークについての考察―大学の文系学部を中心として―}, volume = {66}, year = {2019}, yomi = {ヤノ, ヨシヒト} }