ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 科学研究費助成事業研究成果報告書
  3. 2017年度

オーストラリアの歴史教育におけるキーコンピテンシー育成の理論と実践

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19662
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19662
3cb3f309-420c-45ee-bcd2-c7e2e8f0988a
名前 / ファイル ライセンス アクション
26590242seika.pdf 26590242seika.pdf (84.4 kB)
Item type 研究報告書 / Research Paper(1)
公開日 2018-11-20
タイトル
タイトル オーストラリアの歴史教育におけるキーコンピテンシー育成の理論と実践
タイトル
タイトル Theory and practice of developing historical literacy and competency: A case study of history education in Australia
言語 en
著者 下村, 隆之

× 下村, 隆之

下村, 隆之

ja-Kana シモムラ, タカユキ

Search repository
St, Aloysius College

× St, Aloysius College

St, Aloysius College

Search repository
Sydney, Grammar School

× Sydney, Grammar School

Sydney, Grammar School

Search repository
Ascham, School

× Ascham, School

Ascham, School

Search repository
Barker, School

× Barker, School

Barker, School

Search repository
International, Grammar School

× International, Grammar School

International, Grammar School

Search repository
Abbotsleigh, School

× Abbotsleigh, School

Abbotsleigh, School

Search repository
Chatswood, High School

× Chatswood, High School

Chatswood, High School

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 オーストラリア, 歴史教育, コンピテンシー, 歴史的思考力
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
著者(英)
言語 en
値 SHIMOMURA, Takayuki
著者(英)
言語 en
値 St Aloysius; College
著者(英)
言語 en
値 Sydney Grammar School
著者(英)
言語 en
値 Ascham School
著者(英)
言語 en
値 Barker School
著者(英)
言語 en
値 International Grammar School
著者(英)
言語 en
値 Abbotsleigh School
著者(英)
言語 en
値 Chatswood High School
著者 所属
値 近畿大学教職教育部; 講師
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
著者 役割
値 研究代表者/研究協力者/研究協力者/研究協力者/研究協力者/研究協力者/研究協力者/研究協力者
著者 外部リンク
関連名称 https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-26590242/
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学
書誌情報 科学研究費助成事業研究成果報告書 (2017)

p. 1-4, 発行日 2018
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 研究成果の概要(和文): 本研究は、オーストラリアの歴史教育が求める歴史的学力について、現地の専門家訪問調査、学校訪問調査、歴史カリキュラムおよびシラバスを分析することによって、検証した。オーストラリアでは、歴史を知識の積み重ねとする知識偏重型ではなく、疑問探究型の歴史教育が主流であり、いわゆるコンピテンシーベースである、近年はそのコンピテンシーベースの中でも歴史的思考力の獲得に注力していることが確認できた。
研究成果の概要(英文):This study focuses on understanding and learning from the methods used in teaching Australian History Education. The reason why The researcher(I) am interested in Australian History Education system is that it is an inquiry and research based methods. My research questions are below; 1. How to conduct inquiry/research-based education in classroom, 2. Benefits of inquiry/research based history education, 3. Difficulties in conducting inquiry/research based education, 4. Influence of the National Curriculum introduced. The research found that the new history curriculum and syllabus introduced historical thinking concepts to enhance students’ competency skills. This systematically reinforces inquiry-based investigations.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究種目:挑戦的萌芽研究; 研究期間:2014~2017; 課題番号:26590242; 研究分野:教育社会学; 科研費の分科・細目:
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Research Paper
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 21:36:47.977593
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3