ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 8(1)2017

〈Articles〉 The Effects of Timed and Repeated Reading on Reading Fluency and TOEIC Scores

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18748
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18748
c4701923-b7db-42db-b28e-e3306fb05a36
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12508620-20170730-0033.pdf AA12508620-20170730-0033.pdf (1.2 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-10-27
タイトル
タイトル 〈Articles〉 The Effects of Timed and Repeated Reading on Reading Fluency and TOEIC Scores
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈論文〉リーディング能力とTOEIC スコアの伸長における速読と多読の効果
著者 SHIMONO, Torrin R.

× SHIMONO, Torrin R.

SHIMONO, Torrin R.

ja-Kana シモノ, トーリン R

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題 Reading fluency, timed reading, repeated reading, reading rate, reading comprehension, TOEIC
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 所属
値 近畿大学法学部; 特任講師
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kindai university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition

巻 8, 号 1, p. 33-53, 発行日 2017-07-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432454X
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This is a quasi-experimental study of the effects of timed and repeated reading on reading fluency and TOEIC scores over one academic year. The participants( N = 38) were divided into two groups. The treatment group, which composed of first-year students, did timed reading and repeated reading twice a week for 20 weeks. The control group consisted of third-year advanced level students in the normal curriculum. The findings indicated that (a) the combination of timed and repeated reading effectively improved reading rate while comprehension levels remained high; (b) the treatment group outperformed the control group in terms of reading rate by the end of the treatment period; and (c) reading rate can be a useful predictor of both reading and listening TOEIC scores. Thus, timed and repeated readings are of great benefit to second language( L2) learners.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者専攻: 応用言語学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:31:50.836290
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3