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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 次世代基盤技術研究所報告
  4. 3(2012)
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 次世代基盤技術研究所報告Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation
  4. 3(2012)

〈原著論文〉自動車エアコンのスイッチ形式が操作性に与える影響について

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13815
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13815
0373e238-becf-4204-9d02-fcf75d61d5f4
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12517632-20120600-0047.pdf AA12517632-20120600-0047.pdf (1.8 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-01-24
タイトル
タイトル 〈原著論文〉自動車エアコンのスイッチ形式が操作性に与える影響について
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Effects of differences in the control switch of air conditioning units on maneuverability
著者 樹野, 淳也

× 樹野, 淳也

樹野, 淳也

ja-Kana タツノ, ジュンヤ

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中村, 一美

× 中村, 一美

中村, 一美

ja-Kana ナカムラ, ヒトミ

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米原, 牧子

× 米原, 牧子

米原, 牧子

ja-Kana ヨネハラ, マキコ

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田中, 一基

× 田中, 一基

田中, 一基

ja-Kana タナカ, カズモト

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竹原, 伸

× 竹原, 伸

竹原, 伸

ja-Kana タケハラ, シン

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言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
en
Tatsuno, Junya
著者(英)
en
Nakamaura, Hitomi
著者(英)
en
Yonehara, Makiko
著者(英)
en
Tanaka, Kazumoto
著者(英)
en
Takehara, Shin
著者 所属
近畿大学工学部機械工学科; 准教授
著者 所属
近畿大学工学部情報システム工学科; 講師
著者 所属
近畿大学次世代基盤技術研究所
著者 所属
近畿大学工学部情報システム工学科; 教授
著者 所属
近畿大学工学部知能機械工学科; 教授
著者所属(翻訳)
Kinki University
著者所属(翻訳)
Kinki University
著者所属(翻訳)
Kinki University
著者所属(翻訳)
Kinki University
著者所属(翻訳)
Kinki University
著者 役割
研究代表者
著者 役割
共同研究者
著者 役割
共同研究者
著者 役割
共同研究者
著者 役割
共同研究者
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学次世代基盤技術研究所
書誌情報 近畿大学次世代基盤技術研究所報告
en : Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation

巻 3, p. 47-54, 発行日 2012-06-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858802
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] Most traffic accidents are caused by inattentive driving. Inattentive driving occurs when drivers operate devices unrelated to driving. This paper evaluates the maneuverability of control switch of the air conditioning unit. We performed an experiment to compare the operation of three kinds of control switches: lever switch, knob rotary switch, and dial rotary switch. The experimental results showed that the subjects could perform the tasks more accurately using the knob rotary switch compared to that using the dial rotary switch and lever switch. The difference in the operation of three different control switches is as follows: In the case of the knob rotary switch and lever switch, the subjects are able to hold the switch at the central position by arm kinesthetic sense, and the motion error gets canceled when the subjects operate the control switch continuously. In contrast, in the case of the dial rotary switch, subjects are not able to recognize the switch rotation without visual confirmation, and the error accumulates whenever the subjects operate the switch. The next stage of this research involves the development of a switch that operates without visual confirmation. In the future, it is expected that the control switch of the air conditioning unit will not only possess a merchantable design but will also produce better results during its operation.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-20 23:09:42.434975
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