WEKO3
アイテム
〈研究ノート〉アサーティブネス・トレーニングの効果研究では、何が測られているのか
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13468
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13468a8a65f47-46a6-49dc-a455-81cb92a48d83
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-10-03 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈研究ノート〉アサーティブネス・トレーニングの効果研究では、何が測られているのか | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | What is Measured in Studying the Effectiveness of Assertiveness Training? | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
堀田, 美保
× 堀田, 美保
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | アサーティブネス, トレーニング, 効果研究, 測定 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | HOTTA, Miho | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学総合社会学部 心理系専攻; 教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kinki University | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学総合社会学部 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学総合社会学部紀要:総社る en : Applied sociology research review Kinki University : Social 巻 3, 号 1, p. 35-48, 発行日 2013-09-01 |
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract] This study examines measurements of the effectiveness of assertiveness training in articles that have been published after 2000. Using keywords such as "assertive" and "training", 52 articles were obtained through the search engines - CiNii, WEB of Knowledge, and PsycINFO^[○R]). Analysis of these articles revealed three issues. First, confusion between the two different types of effectiveness measured in the studies should be resolved. Second, in the case of self-evaluation scales and role-play evaluation, efforts should be made to distinguish between assertive communication and aggressive communication on the basis on the theoretical framework of assertiveness. Third, no attention has been paid to the discrepancy between self-evaluation and evaluations by others (including assertiveness trainers). Examinations of this discrepancy would yield valuable implications for assertiveness training in future. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 著者専攻: 社会心理学 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |