ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 総合社会学部紀要:総社る
  4. 3(1) 2013
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 総社る:総合社会学部紀要Applied Sociology Research Review Kinki University
  4. 3(1) 2013

〈論文〉人権学習会参加は「人権」に対するイメージおよび意見の変容をもたらすか

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13465
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13465
9e7aad89-76a9-4819-9cb4-8eabfb43ee6f
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1253453X-20130930-0001.pdf AA1253453X-20130930-0001.pdf (1.9 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-10-03
タイトル
タイトル 〈論文〉人権学習会参加は「人権」に対するイメージおよび意見の変容をもたらすか
タイトル
タイトル Does Participation in Seminars Change Attitudes towards Human Rights?
言語 en
著者 堀田, 美保

× 堀田, 美保

堀田, 美保

ja-Kana ホッタ, ミホ

Search repository
塩崎, 麻里子

× 塩崎, 麻里子

塩崎, 麻里子

ja-Kana シオザキ, マリコ

Search repository
鈴木, 光佑

× 鈴木, 光佑

鈴木, 光佑

ja-Kana スズキ, コウスケ

Search repository
加治, 増夫

× 加治, 増夫

加治, 増夫

ja-Kana カジ, マスオ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 人権学習, 効果研究, 大学生, 態度変容
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 HOTTA, Miho
著者(英)
言語 en
値 SHIOZAKI, Mariko
著者(英)
言語 en
値 SUZUKI, Kosuke
著者(英)
言語 en
値 KAJI, Masuo
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部 心理系専攻; 教授
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部 心理系専攻; 講師
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部 社会・マスメディア系; 講師
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部 環境系専攻; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学総合社会学部
書誌情報 近畿大学総合社会学部紀要:総社る
en : Applied sociology research review Kinki University : Social

巻 3, 号 1, p. 1-12, 発行日 2013-09-01
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] Each of the second year students in our department participated in a workshop or attended a lecture on human rights. A survey was conducted to the students to measure the changes in their views and images of human rights before and after attending the lecture or workshop. The results revealed that, compared to the students who participated lectures, those who participated in workshops became to have more positive images about human rights, and they become to feel more involved in human rights. However, the effectiveness of the workshops varied depending on the themes, examples, and exercises contained. These results suggested what elements are required for effective human rights education.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者専攻(堀田): 社会心理学
著者専攻(塩崎): 家族心理学
著者専攻(鈴木): 文化人類学・政治生態学
著者専攻(加治): 熱・エネルギー工学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:57:39.205005
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3