ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 5(2) 2014
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition
  4. 5(2) 2014

<翻訳>英語によるコンテンツ中心の講義における討論活性化のためのチームプロトコルメソッドの活用研究

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12756
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12756
3a245482-1a74-435a-95df-610503a331d1
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12508620-20141128-0217.pdf AA12508620-20141128-0217.pdf (2.4 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-24
タイトル
タイトル <翻訳>英語によるコンテンツ中心の講義における討論活性化のためのチームプロトコルメソッドの活用研究
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈Translations〉내용중심 영어강의에서 토론 활성화를 위한 팀 프로토콜 기법 활용연구
著者 ユ, ソクフン

× ユ, ソクフン

ユ, ソクフン

ja-Kana

Search repository
長谷川, 由美

× 長谷川, 由美

長谷川, 由美

ja-Kana ハセガワ, ユミ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 team protocol method(TPM), group discussion, protocol-keeping, protocol-keeper, facilitator, moderator, student-centered, peer-collaboration, heuristic
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
著者(英)
言語 en
値 HASEGAWA, Yumi
著者 所属
著者 所属
値 近畿大学生物理工学部; 講師
著者所属(翻訳)
値 Department of Linguistics, College of Liberal Arts, Korea University
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
著者 役割
著者 役割
値 翻訳
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition

巻 5, 号 2, p. 217-244, 発行日 2014-11-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21856982
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] Seok-Hoon You. 2011. Team Protocol Method as an effective way of enhancing students' participation in the discussion session of English-mediated subject courses (Language Information. Volume 13. 67-92). A protocol is a predefined written procedural method in the design and implementation of experiments in the natural science in order to standardize a laboratory method to ensure successful replication of results by others.Detailed protocols also facilitate the assessment of results through peer review. In this study, a type of team protocol method is adopted for enhancing and activating group discussion sessions of subject course taught in English at the college level. Students are required to compile and submit a very highly elaborated written protocol reports persession as a part of requirement and for evaluation. Advantages of the method are fully exploited to ensure quality of discussion to its maximum level. Exact components, procedures and employment schemes are fully described and explored. Finally, actualcourse evaluation is provided as a substantial and supporting evidence for the benefit of the method. The method has proven to be an effective way of dealing with well-known defects of conventional discussion activity. (Department of Linguistics, Korea University)
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者専攻: 言語学・英語教授法
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:32:39.943698
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3