WEKO3
アイテム
〈Articles〉 Dropbox: A Must for All Teachers?
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12700
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/127009eba20ab-ab0a-4aa9-b9c6-d5f355329c81
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-02-21 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 〈Articles〉 Dropbox: A Must for All Teachers? | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||||||
その他のタイトル | 〈論文〉ドロップボックス―すべての教員に必須か?― | |||||||||||||||||
著者 |
RIES, Tina
× RIES, Tina
× ALIPONGA, Jonathan
× 河内山, 真理
|
|||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | KOCHIYAMA, Mari | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 近畿大学文芸学部; 非常勤講師 | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 関西国際大学; 准教授 | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 関西国際大学; 准教授 | |||||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||||||
値 | Kinki University | |||||||||||||||||
版 | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||||||
出版者 | 近畿大学教養・外国語教育センター | |||||||||||||||||
書誌情報 |
近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編 en : Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition 巻 3, 号 1, p. 209-216, 発行日 2012-11-01 |
|||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 21856982 | |||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | [Abstract] This research was conducted to find out Japanese college students' perceptions of and attitude toward the use of Dropbox, a free software tool that allows anyone to synchronize files across home and office computers, smartphones, and tablets. A questionnaire, containing seven questions related to students' perceptions and nine questions related to students' attitude, was utilized in this study. Results show that students were split in their perceptions of two variables, while the majority of the students gave favorable perceptions to the other five variables. As regards student attitude, the majority of the students had a positive attitude toward eight variables, while the rest of the students were split in their responses to one variable. Pedagogical implications are discussed and suggestions for future research are encouraged. | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 著者専攻(リース): 英語教育学, 著者専攻(アリポンガ): 英語教育学, 著者専攻(河内山): 英語教育学 | |||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf |