ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 59(2) 2012
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢Shokei-gakuso: Journal of Business Studies
  4. 59(2) 2012

〈論文〉学生の課題提出に及ぼす学内ポータルシステム使用の効果―FDに対する応用行動分析学の手続き―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12090
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12090
2a9711db-4f9f-4aee-a0ae-99f837427a8e
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20121225-0027.pdf AN10437975-20121225-0027.pdf (7.2 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-12-03
タイトル
タイトル 〈論文〉学生の課題提出に及ぼす学内ポータルシステム使用の効果―FDに対する応用行動分析学の手続き―
タイトル
タイトル 〈Articles〉 The effects of using campus portal system which favorably influence proposing of discussion issues
言語 en
著者 高道, 正能

× 高道, 正能

高道, 正能

ja-Kana タカミチ, マサヨシ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 FD, 応用行動分析, グループ間オルタネート・トリートメント・デザイン, トリートメント
applied behavior analysis, alternate- treatment design among groups, treatment
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Takamichi, Masayoshi
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 59, 号 2, p. 27-47, 発行日 2012-12-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [概要] 近年多くの大学においてFD(ファカルティ・ディベロップメント)活動の議論が多くなされている。 大学側も委員会を中心に様々な活動を行っている。 学生による授業評価は, 学部の授業を対象として実施されている。 学生と教員が双方向でコミュニケーションを図り, 学生の学習意欲の向上, 教員の教育力の充実を図り, 教育のQOL向上を目指すものである。 本研究は, 大学での学内ポータルシステムの効果を応用行動分析学の手続きによって検討することを目的とした。
[Overview] In recent years, Faculty Development (FD) activities at universities have been frequently debated. Universities as organizations are also conducting various activities through a central committee. Lecture evaluations by students are being carried out for subjects at the School of Administration. Students and teachers aim at mutual communication that can increase the students' will to study and the teachers' ability to educate, whilst improving educational QOL. This study aims to examine the effects of the campus portal system adopted by K University in 2012 through using applied behavior analysis.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 [注記]髙道, 正能
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:16:12.312479
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3