WEKO3
アイテム
<論文>中国における学校から職業への移行
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11043
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/110431b61a345-d61b-4ac6-8ade-045cdaa6feca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-01-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <論文>中国における学校から職業への移行 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <Articles> School to Work Transitions in China | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
呉, 喆人
× 呉, 喆人 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学校から職業への移行 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会的適合度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ネットワーク | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 就職支援 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | School to Work Transition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social skills | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Network | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Job Placement | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | WU, Zheren | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学経済学部; 講師 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kinki University | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学経済学会 | |||||
書誌情報 |
生駒経済論叢 en : Ikoma Journal of Economics 巻 12, 号 2, p. 19-37, 発行日 2014-11-01 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13488686 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | [概要] 中国では, 失業, 特に若年層の失業と工場労働力不足という矛盾な現象が併存している. 中国全土で行った独自の「若者の生活と進路に関するアンケート」の個票データを用いて, 本稿は大卒就職難の影に隠された中低学歴者の学校から職業への移行に注目する. 調査及び分析結果は以下の内容を示した. (1)学業成績と在学中の学習態度, 社会的適合度, 若者自身のネットワークは就職の成功に寄与する, (2)仕事に対する高い期待(例えば正規フルタイム労働を目指すこと)は失業に繋がる, (3)学校側の就職支援が学生の就職への有意な影響が確認されず, 学校の就職支援への取り組みが不十分である可能性がある. [Abstract] Currently in China, there is an especially high level of youth unemployment that coexists with a conflicting phenomenon, the shortage of workers in companies. Using a unique internet base survey of the Chinese Youth, this study sheds light on the school to work transitions for those who only have a high school education. We find academic performance, social skills and the network of the youth contribute to their success in the job market immediately after school. The results also show that those unemployed people may have high expectations(for example, towards finding a regular full-time job)during their job search. Moreover, we find job placement services at school have littel effect on the school to work transition. |
|||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |