ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 生駒経済論叢
  4. 4(3)2007
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 生駒経済論叢Ikoma journal of economics
  4. 4(3)2007

〈論文〉TOEIC (R) テスト初級者のためのリスニング・セクションパート2攻略法―ETS作成問題の分析を通して―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10938
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10938
bf00c481-336a-45b7-b3b1-673a92c1b950
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1196034X-20070325-0047.pdf AA1196034X-20070325-0047.pdf (4.0 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-26
タイトル
タイトル 〈論文〉TOEIC (R) テスト初級者のためのリスニング・セクションパート2攻略法―ETS作成問題の分析を通して―
タイトル
タイトル 〈Articles〉Some Strategies for TOEIC (R) Test Beginners for Dealing with Its Listening Section Part II: Through Analysis of the Questions by Educational Testing Service
言語 en
著者 井上, 治

× 井上, 治

井上, 治

ja-Kana イノウエ, オサム

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 TOEIC(R)テスト, リスニング, セクションパート2, 初級者, wh 疑問文, ひっかけ選択肢
TOEIC (R), Listening Section Part II, Beginners, Wh—questions, "Tricky" distractors
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Inoue, Osamu
著者 所属
値 近畿大学経済学部; 特任講師
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学経済学会
書誌情報 生駒経済論叢
en : Ikoma Journal of Economics

巻 4, 号 3, p. 47-59, 発行日 2007-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13488686
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [概要] 本論では, ETSが作成した問題を分析しながら, TOE工C初級者のためのリスニング・セクションパート2攻略法を考察する。「wh疑問文の出だしの疑問詞だけでも聴き取れれば正解できる問題がある。」という有効な攻略法と, 「wh疑問文に対してYes/Noで答えている選択肢は100%不正解である。」という攻略法を組み合わせると, 初級者が目標とすべき正答率のほぼ5割に達する。そして,この2つの攻略法に,「質問文の『内容語』と音声面で関連のある語を含む選択肢は,90%が『ひっかけ選択肢』である。」という最も効果的な攻略法を組み合わせると,理論上,目標の正答率をクリアできる。 [Abstract] The purpose of this paper is to consider some strategies for TOEIC® test beginners for dealing with its Listening Section Part II established through analyzing the ETS questions. The first effective strategy is that, if only we can catch the interrogatives of wh—questions, we can answer many questions in this part of the test. The second is that all responses which begin with "Yes" or "No" to wh—questions are distractors. When TOEIC beginners use these two strategies, their correct answer rate in this part reaches almost half of their target. The last, but most effective, strategy is that responses which include words which are phonetically—related to "content words" in each question sentence, have a 90 percent probability of being "tricky" distractors. When beginners use these three strategies, their correct answer rate reaches and exceeds their target, in theory.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 19:18:26.878531
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3