WEKO3
アイテム
北米と日本におけるバイリンガル教育、イマージョン教育――歴史、現状、今後の展望――
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22888
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22888b621ca0f-843e-48f3-bb5b-a693d56fd45e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-07-08 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 北米と日本におけるバイリンガル教育、イマージョン教育――歴史、現状、今後の展望―― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | <Research Articles> Bilingual and Immersion Education in North America and Japan: History, Reality and Future | |||||||||
著者 |
大村, 吉弘
× 大村, 吉弘
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | バイリンガル教育, イマージョン, 早期英語教育 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Omura, Yoshihiro | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
Applied Linguistics, Faculty of International Studies, Kindai University; Professor | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | Faculty of International Studies Kindai University | |||||||||
書誌情報 |
Journal of International Studies 号 7, p. 1-16, 発行日 2022-06 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 24322938 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [ABSTRACT] Today English education in Japan is at a turning point. English classes officially started in the third grade in 2020 in the midst of COVID-19 pandemic. More children and their parents are seeking a variety of early English programs, and English immersion preschools are becoming a popular option. Bilingual education has been practiced all over the world where two or more languages are used in society, while an immersion program, one form of bilingual education, is relatively new, born in Canada in 1965. Over the years, a variety of bilingual programs have been tried, especially in the United States. This paper reviews the history and reality of bilingual education and immersion programs in North America and Japan and offers future prospects. | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |