ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 総合社会学部紀要:総社る
  4. 10(2)2022

<原著論文>小学校教員の二次元レジリエンス要因がバーンアウトに与える影響―コロナ禍における主観的負担感との関連―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22467
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22467
7fbe41e6-6e32-4b6c-9846-390016af41f3
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1253453X-20220330-0001.pdf AA1253453X-20220330-0001.pdf (1.1 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-28
タイトル
タイトル <原著論文>小学校教員の二次元レジリエンス要因がバーンアウトに与える影響―コロナ禍における主観的負担感との関連―
タイトル
タイトル <Articles> Bidimensional Resilience Factors Affecting Burnout in Elemental School Teachers
言語 en
著者 奥野, 洋子

× 奥野, 洋子

奥野, 洋子

ja-Kana オクノ, ヨウコ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ① bidimensional resilience, ② burnout, ③ elemental school teachers, ④ subjective sense of burden caused by COVID-19 pandemic of 2020
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 OKUNO, Yoko
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部; 准教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学総合社会学部
書誌情報 近畿大学総合社会学部紀要:総社る
en : Kindai Applied Sociology Review : Social

巻 10, 号 2, p. 1-14, 発行日 2022-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21866260
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] The purpose of this study was to examine the effect of bidimensional resilience on burnout among elemental school teachers and the relation burnout and sense of burden caused by COVID-19 pandemic of 2020. One hundred and fifteen elemental school teachers responded to questionnaires on bidimensional resilience, burnout, asking advice on teaching duties and sense of burden caused by COVID-19 pandemic of 2020. The results revealed that innate resilience factor “optimism”, acquired resilience factor “attempting to solve a problem”, and frequency of “asking superiors advise on teaching duties” negatively affected burnout and that burnout was lower in those with higher the acquired resilience than the innate resilience. Furthermore, the tendency to burnout was stronger among those who felt a greater burden caused by corona disaster in their daily lives. Those results suggest that the acquired resilience plays a significant role in burnout among elemental school teachers. To prevent mental illness, it is important to promote and increase the acquired resilience.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 専攻: 臨床心理学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:55:14.897719
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3