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アイテム
〈論文〉価値共創に向けての顧客ニーズの理解
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22221
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22221b132605b-8260-4f1f-a54c-61d9013f4807
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2021-12-21 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉価値共創に向けての顧客ニーズの理解 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉Understanding Customer Needs for Value Co-creation | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
山部, 洋幸
× 山部, 洋幸
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | サイコグラフィックス, ライフスタイル変数, KH Coder, テキストマイニング, 価値共創 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Yamabe, Hiroyuki | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
奈良県立大学地域創造学部; 准教授 | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 68, 号 1, p. 161-174, 発行日 2021-09-30 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [概要]企業の価値を高めるには顧客との良い関係が求められる。顧客との良い関係には企業と顧客の価値観の共有が必要であると考える。本論文では企業と価値観を共有する顧客の声を分析した。因子分析とクラスター分析を用いてグループ分けし,テキストマイニングを行った。結果として価値観を共有するグループは既存製品の改良から,新製品の提案まで幅広くみられる一方,企業との価値観の共有があまりみられないグループは意見がない比率が高かった。よって,顧客と価値観の共有を進めることは価値創造の手助けとなる。 [Abstract] A good relationship with customers is required to increase the value of company. In order to built a good relationship with customers, it is necessary for companies and customers to share the same sense of values. In this paper, the voices of customers who share values with companies are grouped using factor analysis and cluster analysis, and text mining is conducted. The results showed that the groups that shared values ranged from improving existing products to proposing new products. On the other hand, the group that did not share many values with the company had a high ratio of not giving opinions. Therefore, promoting the sharing of values with customers will help in value creation. |
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フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |