ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 総合社会学部紀要:総社る
  4. 9(1)2020

<原著論文>視覚的文脈の潜在学習における学習方略の影響

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21201
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21201
657ad4f1-58ac-473e-a6bf-01216c9cd29a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1253453X-20200930-0009.pdf AA1253453X-20200930-0009.pdf (1.3 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-10-27
タイトル
タイトル <原著論文>視覚的文脈の潜在学習における学習方略の影響
タイトル
タイトル <Articles> Effect of Strategy on Implicit Learning of Visual Context
言語 en
著者 遠藤, 信貴

× 遠藤, 信貴

遠藤, 信貴

ja-Kana エンドウ, ノブタカ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ①visual context contextual cueing, ②visual search task, ③search strategy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 ENDO, Nobutaka
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部; 准教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学総合社会学部
書誌情報 近畿大学総合社会学部紀要:総社る
en : Kindai Applied Sociology Review : Social

巻 9, 号 1, p. 9-18, 発行日 2020-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21866260
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] Visual search performance is improved when participants repeatedly experience the same spatial layout (contextual cueing). Contextual cueing suggests that the spatial layout is implicitly learned and can guide spatial attention to the target location. In the previous study, by manipulating participants’ search strategy (active or passive), it was showed that contextual cueing occurred only when participants conducted the search task with passive strategy. However, it was unclear whether strategy would affect learning of context information or use of the learned context. The purpose of the present study was to examine the interaction between context learning and search strategy by switching search strategy in the training and test sessions. The results showed that contextual cueing occurred when conducting search task with passive strategy in the training session, and the contextual cueing effect in the test session remained even when switching the strategy to active. These results suggest that search strategy could affect learning of context information not but use of learned context.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 専攻: 認知心理学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:55:28.108608
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3