WEKO3
アイテム
歩行者・自転車・自動車を網羅した高齢者向け交通安全支援技術の開発
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20626
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2062695a9f33e-a76c-4d99-8364-f15e3bfa9dfa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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16H05871seika.pdf (398.9 kB)
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Item type | 研究報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2020-03-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 歩行者・自転車・自動車を網羅した高齢者向け交通安全支援技術の開発 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Real-time Safety Advice System for Pedestrian, Cyclists and Drivers | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
多田, 昌裕
× 多田, 昌裕 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 交通安全 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 運転評価 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 人間行動センシング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 歩行者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自転車 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自動車 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | TADA, Masahiro | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学理工学部; 准教授 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kindai University | |||||
著者 役割 | ||||||
値 | 研究代表者 | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学 | |||||
書誌情報 |
科学研究費助成事業研究成果報告書 (2018) p. 1-6, 発行日 2019 |
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リンクURL | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-16H05871/ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 研究成果の概要(和文):本研究では,ウェアラブルコンピューティング技術とセンサネットワーク技術を組合せ,自動車運転中だけでなく,歩行中,自転車乗用中にもリアルタイムに行動を計測し,事故リスクが高まる場面で適宜安全アドバイスを提供できる高齢者向け交通安全支援技術の開発を行った.大規模実証実験を通じ,リアルタイムに安全アドバイスを提供することにより,高齢者の交通行動の改善に一定の効果があることが明らかとなった.研究成果の概要(英文):In this study, we developed a real-time safety advice system for pedestrians, cyclists and drivers using wearable computing technology and sensor network technology. Our system measures one's scanning behavior while waking/cycling/driving by wearable sensors and detects his/her risky behavior from the view point of active safety. By evaluating measured driving behavior based on driving instructors' safety driving knowledge, our system provides safety driving advice in real time. Through a large-scale demonstration experiment, we confirmed that our system can improve elderly pedestrians'/cyclists'/drivers' behavior by providing safety advice in real time. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究種目:若手研究(A); 研究期間:2016~2018; 課題番号:16H05871; 研究分野:交通情報学; 科研費の分科・細目: | |||||
資源タイプ(WEKO2) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research Paper | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |