WEKO3
アイテム
日本昔話の結末についての一考察―『さるかに合戦』について、保育科学生の思いを中心に―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2000829
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20008294f4030cb-d60e-415e-a0e7-5dd44dc8a867
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / departmental bulletin paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-02-28 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本昔話の結末についての一考察―『さるかに合戦』について、保育科学生の思いを中心に― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the Ending of Japan Folktales ―Focusing on the thoughts of childcare students on the "The Crab and the Monkey"― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
皆川, 晶
× 皆川, 晶
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Japan folktales, Cruelty, The Crab and the Monkey, Rewriting and Changes | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Japan Folktales "The Crab and the Monkey" has a cruel depiction of revenge against monkeys. The content has been rewritten to take into account that cruel expressions may have a negative impact on children. Along with this, there are also differences in the titles. In addition to analyzing these, we asked students who aspire to become childcare students how they would like to talk to their children about the ending of The Crab and the Monkey. We also investigated whether cruel stories should be told to children. The students' love for the children and their sense of responsibility as childcare workers was evident. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学九州短期大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | AM | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09164383 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 近畿大学九州短期大学研究紀要 en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College 号 53, p. 45-64, 発行日 2023-12 |