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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 70(3)2023

裏垢保有は約半数,ひろゆき氏は信頼厚いインフルエンサー:2大学で行ったZ世代大学生の認識調査・基礎報告

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2000671
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2000671
fda81936-69ab-4498-aa4c-22821112ae73
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20231231-0187.pdf AN10437975-20231231-0187.pdf
Item type 紀要論文 / departmental bulletin paper(1)
公開日 2024-01-25
タイトル
タイトル 裏垢保有は約半数,ひろゆき氏は信頼厚いインフルエンサー:2大学で行ったZ世代大学生の認識調査・基礎報告
言語 ja
タイトル
タイトル Secret Account Ownership among Half of the Students, and Hiroyuki Is a Trusted Influencer: Perception Survey and Basic Report of Generation Z College Students at Two Universities
言語 en
作成者 中村, 文亮

× 中村, 文亮

ja 中村, 文亮
近畿大学

en Nakamura, Fumiaki
Kindai University

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樋口, 広喜

× 樋口, 広喜

ja 樋口, 広喜
株式会社リテラル

en Higuchi, Kohki

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中川, 功一

× 中川, 功一

ja 中川, 功一
やさしいビジネススクール

en Nakagawa, Koichi

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言語
言語 jpn
キーワード
主題 Z世代, アテンションエコノミー, ソーシャルメディア
Generation Z, Attention Economy, social media
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [概要]本研究の目的は,1990年代後半から2000年代後半までに生まれたZ世代の若者に焦点を当て,彼らのSNS上の行動とその背後にある心理的要因を探索することである。アテンションエコノミーと呼ばれる人々の注意や認知が貴重な経営資源となりつつある現代において,SNS上のアテンションの獲得競争が,Z世代の行動や心理にどのような影響を及ぼしているのかは,十分に理解されていない。本研究は,関東と関西の大学生を対象にした質問票調査を用いて,アテンションエコノミーの帰結として生じたインフルエンサーの支持,匿名性の高いアカウント(裏垢)の利用,SNSの長時間利用とウェルビーイングの関連性を取り上げ,分析を行う。
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focuses on Generation Z, individuals born from the late 1990s to the late 2000s, and investigates their social media behavior and associated psychological factors. In the context of the "Attention Economy," where attention and cognition are highly regarded as valuable managerial resources, it is not fully understood how the competition for attention on social media affects the behavior and psychology of Generation Z. This research employs a questionnaire survey targeting university students in the Kanto and Kansai regions and analyze the antecedent of support for influencer, the use of highly anonymous accounts, the relationship between long-term social media use and well-being.
言語 en
出版者
出版者 近畿大学商経学会
言語 ja
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 04502825
書誌情報 ja : 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 70, 号 3, p. 187-209, 発行日 2023-12-31
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Ver.1 2024-01-25 06:25:14.909560
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