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The Influence of Food Neophobia on the Attitudes toward International and Domestic Travel: A Comparison of Japanese and American Consumers
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2000670
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/200067096433e1b-dd04-49a6-9ee7-8f5fe8c542fd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / departmental bulletin paper(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2024-01-25 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | The Influence of Food Neophobia on the Attitudes toward International and Domestic Travel: A Comparison of Japanese and American Consumers | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
Mineo, Kei
× Mineo, Kei
× Taketani, Keigo
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言語 | ||||||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題 | Food Neophobia, Attitude toward international travel, Attitude toward domestic travel, International comparative study, Uncertainty Avoidance | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | As the world recovers from the COVID-19 pandemic, international tourism is returning to pre-corona levels and food tourism is playing a vital role in that return. Given the importance of food tourism in international tourism, it is necessary to consider the impact of food neophobia, which is a tendency to avoid novelty foods. This study conducted an online survey in Japan and the U.S. to examine the effect of food neophobia on attitudes toward international and domestic travel. The study found that food neophobia has a stronger negative impact on international travel attitudes than it does on domestic travel attitudes. The negative impact of food neophobia on international travel attitudes was stronger in Japan, a country with high Uncertainty Avoidance Index (UAI) scores, than in the U.S., which is country with a low UAI scores. These findings provide useful suggestions for communication strategies for marketers in the global travel industry. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | [要旨]国際観光はコロナ禍以前の状態に戻りつつあり,フード・ツーリズムはその回復に重要な役割を果たしている。国際観光におけるフード・ツーリズムの重要性を考えると,フード・ネオフォビアが旅行行動に与える影響を検討する必要がある。本研究では,日本と米国でオンライン調査を実施し,フード・ネオフォビアが消費者の海外旅行および国内旅行に対する態度に与える影響を調べた。その結果,フード・ネオフォビアが海外旅行態度に与える負の影響は,不確実性回避指数が高い日本の方が,指数が低い米国よりも強いことがわかった。これらの知見は,グローバル展開する旅行会社のコミュニケーション戦略に有益な示唆を与えるものである。 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | AM | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 70, 号 3, p. 171-185, 発行日 2023-12-31 |