WEKO3
アイテム
「ありのままでよい」ものというルソーの子ども観をめぐる試論
https://doi.org/10.15100/0002000045
https://doi.org/10.15100/000200004511598f93-dfd7-4ad6-9f9e-4a92b5ab2c96
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AA12013209-20230801-0007.pdf
|
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-08-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「ありのままでよい」ものというルソーの子ども観をめぐる試論 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Nature is Good: An Introductory Study of J.-J. Rousseau’s View of Childhood | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
岡野, 亜希子
× 岡野, 亜希子
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ジャン=ジャック・ルソー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 子ども期 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自然 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 儀礼 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 近代 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Jean-Jacques Rousseau | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Childhood | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Nature | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ritual | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Modern | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15100/0002000045 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | AM | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学産業理工学部 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
書誌情報 |
ja : かやのもり:近畿大学産業理工学部研究報告 en : Reports of Faculty of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kindai University 号 34, p. 7-13, 発行日 2023-08-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13495801 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | We usually assume that children are natural, innocent, and good. But why is that? In this paper, we will read the texts of Jean-Jacques Rousseau, which modern and contemporary education has used as an ideological prop, as well as several texts on communication that draw on them. Finally, we present the problem that Rousseau’s view of the Childhood as “nature is good” and its problems. | |||||||||
言語 | en |