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アイテム
おやつを利用した食育による子供の食選択能力向上効果とその持続性
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19716
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19716656a79fb-76a5-4f28-a66b-e81abc9b6c9c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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15K00899seika.pdf (2.2 MB)
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Item type | 研究報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-11-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | おやつを利用した食育による子供の食選択能力向上効果とその持続性 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Effects of snack-centered dietary education for children on the food selection ability and duration of these effects | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
郡, 俊之
× 郡, 俊之× 蒲, 尚子× 友竹, 浩之 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 食育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 間食 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | おやつ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 子供 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 中学生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 介入 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | KOHRI, Toshiyuki | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | KABA, Naoko | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | TOMOTAKE, Hiroyuki | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学農学部; 准教授 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学農学部; 助手 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 飯田女子短期大学家政学科; 教授 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kindai University | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kindai University | |||||
著者 役割 | ||||||
値 | 研究代表者/連携研究者/連携研究者 | |||||
著者 外部リンク | ||||||
関連名称 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-15K00899/ | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学 | |||||
書誌情報 |
科学研究費助成事業研究成果報告書 (2017) p. 1-5, 発行日 2018 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 研究成果の概要(和文):不規則な食事や偏りは、「食」への無関心が一因と考えられる。国を挙げて学校で食育を推進しているが、子供は日々の食事で家庭や学校で出された食物を食べており、自分で食事を選択する機会は少ない。しかしおやつは子供にとって関心が高く、自分で選択する機会がある食物である。そこでおやつを媒体とした食育は子供に効果的であると仮説を立て、小中学生に対する食物選択能力に及ぼす効果とその持続性を検証した。さらに小学1年生と中学1年生という介入時期の違いが、食育効果に及ぼす影響についても検証した。 研究成果の概要(英文):Irregular and bias meals are thought to be due to indifference to "diet". Although the japanese government takes the initiative to promote dietary education at school, children eat meals served at home and school on a daily basis, and there are few opportunities to choose their own meals. However, snacks are interesting foods for children and the foods with opportunities to choose by themselves. Hypothesizing that food education with snacks is effective for children, we examined the effect and sustainability of elementary and junior high school students on food selection ability. We also examined the influence of the difference in intervention time between elementary school first grader and junior high school first grader on food education effect. |
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内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究種目:基盤研究(C); 研究期間:2015~2017; 課題番号:15K00899; 研究分野:公衆栄養学、栄養教育学; 科研費の分科・細目: | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research Paper | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |