WEKO3
アイテム
〈Articles〉生涯学習としての韓国語教育の方向性に関する一考察―PAC 分析による事例研究を通じて―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19146
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19146b2a4617d-434e-4ff8-b000-ae1497656843
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AA12777724-20171100-0031.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-01-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈Articles〉生涯学習としての韓国語教育の方向性に関する一考察―PAC 分析による事例研究を通じて― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈Articles〉A Discussion on the Direction of Korean Language Education as Lifelong Learning: A Case Study Based on PAC Analysis | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
酒勾, 康裕
× 酒勾, 康裕 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生涯学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 成人韓国語学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | PAC分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 韓国語学習の意義 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Lifelong learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | adult Korean language education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | PAC analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the meaning of continuous Korean language learning | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Sakawa, Yasuhiro | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | Faculty of International Studies, Kindai University; Associate Professor | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | Faculty of International Studies, Kindai University | |||||
書誌情報 |
Journal of International Studies 号 2, p. 31-39, 発行日 2017-11 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24322938 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | [Abstract] In this paper, I used Personal Attitude Construct (PAC) analysis to examine adult students learning Korean and explore the meaning and purpose of continuous Korean language learning. The results revealed that these students had positive attitudes toward learning Korean and perceived it as an enjoyable part of their lives. As there are few studies on adult students in Korean language education, these findings could become a basic reference source for exploring the direction of Korean language education as lifelong learning. | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |