ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 生駒経済論叢
  4. 15(2)2017

〈Articles〉School Resources and the Enrollment of Children with Disabilities in El Salvador

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19095
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19095
41250d1c-dd4c-45e9-99de-69c556e112c6
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1196034X-20171130-0051.pdf AA1196034X-20171130-0051.pdf (1.6 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-12-21
タイトル
タイトル 〈Articles〉School Resources and the Enrollment of Children with Disabilities in El Salvador
著者 Martinez D., Juan N.

× Martinez D., Juan N.

Martinez D., Juan N.

Search repository
Araki, Hiroko

× Araki, Hiroko

Araki, Hiroko

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題 Children with Disabilities, Education for Handicapped Children, School Resources, Schools Census, El Salvador
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 所属
値 慶應義塾大学大学院経済学研究科; 後期博士課程
著者 所属
値 近畿大学経済学部; 講師
著者所属(翻訳)
値 Keio University, Graduate School of Economics, PhD,In Economics Program
著者所属(翻訳)
値 Kindai University, Faculty of Economics, Lecturer
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学経済学会
書誌情報 生駒経済論叢
en : Ikoma Journal of Economics

巻 15, 号 2, p. 51-74, 発行日 2017-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24333085
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] We evaluate the educational situation of Salvadoran children with disabilities (CwDs) by employing a panel dataset of schools and municipalities constructed from the Schools Census of El Salvador for the years 2007 2014. We found that students with disabilities experience higher repetition and overage rates at the beginning of primary education, and higher dropout rates through the rest of primary and secondary education. Regression analysis results suggest that improving the coverage and availability of resources of the public education system can greatly contribute to the inclusion of children with disabilities. Future lines of research and areas of improvement for the collection and supply of educational data are proposed.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 19:16:18.223295
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3