WEKO3
アイテム
〈Articles〉 Systemic Linguistic Analysis of a Breaking News English Article and Comparison with a Thematically Similar Authentic Article
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18749
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18749ed612d01-985f-4335-ab32-925ee55f4dce
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-10-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈Articles〉 Systemic Linguistic Analysis of a Breaking News English Article and Comparison with a Thematically Similar Authentic Article | |||||
言語 | en | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 〈論文〉同じ課題のBreaking Newsの英文記事とネイティブレベルの英文記事の言語学的分析 | |||||
著者 |
CONDON, Barry
× CONDON, Barry |
|||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | systemic linguistic analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | systemic functional grammar | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Breaking News English | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | simulated-authentic texts | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学農学部; 非常勤講師 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kindai University | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター | |||||
書誌情報 |
近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編 en : Kindai university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition 巻 8, 号 1, p. 55-69, 発行日 2017-07-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2432454X | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper applies the principles of systemic linguistic analysis (SLA) to a comparison of the style and communicative functionality of two short texts. The texts cover the same subject matter but differ in that they are aimed at two disparate audiences. The first text was taken from the Breaking News English (BNE) website; the second appeared on the BBC website. The employment of Michael Halliday’s systemic functional grammar (SFG) allowed for a deeper analysis of the language than other grammars could provide. While some of the findings were as expected, the analysis unearthed some significant differences in terms of textual, interpersonal and in particular, experiential meanings. The differences in the texts highlighted some of the elements necessary for the successful composition of a simulated authentic material. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 著者専攻: 英語 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |