ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 6(2)2015

〈Articles〉 The Effectiveness of Using Dictation to Develop Listening Comprehension

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/14254
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/14254
1dc3a9f5-bd02-450c-9274-d026aeecdf6b
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12508620-20151130-0043.pdf AA12508620-20151130-0043.pdf (1.5 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-04
タイトル
タイトル 〈Articles〉 The Effectiveness of Using Dictation to Develop Listening Comprehension
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル リスニング力向上プロセスにおける口述筆記の重要性
著者 COHEN, Joshua

× COHEN, Joshua

COHEN, Joshua

ja-Kana コーエン, ジョシュア

Search repository
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 所属
値 近畿大学経営学部; 講師
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition

巻 6, 号 2, p. 43-56, 発行日 2015-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432454X
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigated the effectiveness of dictation as a means of improving listening comprehension in a second language. The treatment group (n = 18) received weekly dictations of about 10 minutes for 12 weeks. At the same time a control group (n = 16) received placebo lessons of 10 minutes on minimal pairs in pronunciation. Two measures of listening comprehension were used to pretest and posttest the students. After 12 weeks of experimental sessions, no significant difference was found in the students’ scores on the first posttest; however, a significant difference was found in the students’ scores on the second posttest. The results indicate that dictation has the capacity to improve listening comprehension in a second language, but this is demonstrated to varying degrees in the two measures. The discussion looks carefully at potential causes for these differences and ways to address some of the problems encountered in this small study.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者専攻: 第二言語習得
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:32:22.914595
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3