ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 総合社会学部紀要:総社る
  4. 4(1)2015
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 総社る:総合社会学部紀要Applied Sociology Research Review Kinki University
  4. 4(1)2015

〈論文〉大学生活充実感を規定する要因の検討

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13480
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13480
9935e335-15f9-455e-a483-7eb6d2c6e1dd
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1253453X-20150830-0047.pdf AA1253453X-20150830-0047.pdf (1.4 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-10-30
タイトル
タイトル 〈論文〉大学生活充実感を規定する要因の検討
タイトル
タイトル 〈Original Papers〉Examination of Factors Related to University Life Satisfaction for Students
言語 en
著者 大対, 香奈子

× 大対, 香奈子

大対, 香奈子

ja-Kana オオツイ, カナコ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 university life satisfaction, students, social skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 OTSUI, Kanako
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部心理系専攻; 講師
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学総合社会学部
書誌情報 近畿大学総合社会学部紀要:総社る
en : Applied Sociology Research Review KINKI UNIVERSITY : Social

巻 4, 号 1, p. 47-57, 発行日 2015-08-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21866260
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] The purpose of the present study was to examine factors related to university life satisfaction for students, and specifically to identify social skills related to satisfaction with peer relationships. Participants included 352 university students in their freshman or sophomore year that responded to a questionnaire. The results show that satisfaction with peer relationships is strongly related to more general university life satisfaction. It is also found that social skills required for initiating or maintaining relationships are associated with satisfaction with peer relationships. However, students with greater social skills in emotion regulation and interpreting other's perspectives are less likely to feel satisfaction with peer relationships. Further research with more advanced students is needed to extend these findings. The eventual goal is to develop effective intervention programs to promote student adjustment to university life.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 専攻: 学習心理学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:57:20.382069
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3