ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 総合社会学部紀要:総社る
  4. 3(2) 2014
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 総社る:総合社会学部紀要Applied Sociology Research Review Kinki University
  4. 3(2) 2014

〈Article〉Teachers' Beliefs about English Learners at Universities in Japan: A Review of Previous Research and Findings from a Pilot Study

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13476
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13476
35157898-b2d4-40e2-995c-2154adeab1e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1253453X-20140715-0031.pdf AA1253453X-20140715-0031.pdf (6.2 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-07-31
タイトル
タイトル 〈Article〉Teachers' Beliefs about English Learners at Universities in Japan: A Review of Previous Research and Findings from a Pilot Study
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈論文〉日本の大学英語学習者に関する教師ビリーフ:過去の研究及び予備調査結果の考察
著者 下, 絵津子

× 下, 絵津子

下, 絵津子

ja-Kana シモ, エツコ

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題 teacher cognition, teachers' beliefs, English language teaching, English native speaker teachers, Japanese native speaker teachers, Japanese learners of English at universities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 SHIMO, Etsuko
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部教養・基礎部門; 准教授
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学総合社会学部
書誌情報 近畿大学総合社会学部紀要:総社る
en : Applied Sociology Research Review KINKI UNIVERSITY : Social

巻 3, 号 2, p. 31-48, 発行日 2014-07-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21866260
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] The purposes of this paper are twofold: a) to discuss how previous researchers have explored teachers' beliefs in the field of second language education and b) to report the findings of a pilot survey conducted among Japanese university English teachers about their beliefs regarding Japanese learners of English at universities. First, I will review the definitions of teachers' beliefs and their roles in teaching practices. Teachers' beliefs can be a critical factor that makes a difference in the outcome of curriculum goals because of the potentially strong influences on individual teachers' instructional practices. Second, I will examine teachers' beliefs collected through a pilot questionnaire survey. Data were collected from six native English-speaking teachers (ETs) and eleven native Japanese-speaking teachers (JTs). The main purpose of the pilot study was to examine the questionnaire items for use in a larger-scale survey, and therefore a small group of teachers was selected. Despite its small scale, the survey revealed potential differences and similarities between ETs' and JT's beliefs about Japanese learners of English at universities in Japan: The findings indicated the possibility that the teachers share similar impressions of their students, but that their judgments and interpretations of the students' skills and attitudes toward learning English (i.e., motivations and preferences for class formats and activities) could be very different.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 専攻: 英語教育学
第4巻第1号にて訂正: 39ページ右欄30~33行目(リポジトリ本文PDFには反映済)
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:57:26.692066
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3