WEKO3
アイテム
〈論文〉英文の多義性と数量詞上昇条件
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13441
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/134411dbfd36f-3fa3-4704-8176-acc9baadae6e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-09-06 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉英文の多義性と数量詞上昇条件 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The polysemy of sentences in english and the quantifier raising conditions | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
石井, 隆之
× 石井, 隆之
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | ISHII, Takayuki | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学総合社会学部 教養・基礎教育部門; 教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kinki University | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学総合社会学部 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学総合社会学部紀要:総社る en : Applied sociology research review Kinki University : Social 巻 1, 号 1, p. 61-73, 発行日 2011-08-01 |
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract] The ambiguity in English sentences which is not based on S-structural differences cannot be fully explained by the previously proposed Quantifier Raising Principle; however, I can give a principled explanation to the residual problems left unsolved if we postulate the following three Quantifier Raising Conditions: Quantifier Number Condition, Quantity Condition, and Inter-quantifier Maximal Projection Category Number Condition. This paper assumes the new theory centering on the three conditions. Along with verifying the reliability of the above theory, I also consider the new findings concerning factors decisive for the differences between vagueness and polysemy. | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |