WEKO3
-
RootNode
アイテム
学校教育の課題と展望
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11652
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11652360fa0ce-96e2-4aa0-ba47-fad1951103b2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-10-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 学校教育の課題と展望 | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Problems and views of school education | |||||||||
著者 |
森光, 義昭
× 森光, 義昭
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 学校教育, 新しい学力観, 生きる力, 心の教育, 主体性の育成, 教育改革 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
MORIMITSU, Yoshiaki | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学九州短期大学 生活福祉情報科 教育原理 | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学九州短期大学 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学九州短期大学研究紀要 en : Research bulletin of Kyushu Junior College of Kinki University 巻 37, p. 23-32, 発行日 2007-12-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09164383 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 21世紀に入りはや7年が経過したが、近年の教育界も時代や社会の流れに対応する方向で、これまでの戦後62年の教育を総括すると同時に、これからの教育の在り方を模索する時期を迎えている。今世紀における社会が何を求めているか、それによってどのような教育を推進しなければならないかという観点での転換期を迎えていると言える。そこで時代や社会の変革に対応した教育改革を推進していくために現状を見つめ、その課題を整理し、かつ将来への展望を熟考することを本研究のねらいとしている。 (英文) Seven years have passed since the 21^<st> Century began. Now is the time to review the directions of education in recent years, especially in relation to society. There have been 62 years of general education since the war, and now we must look to the future of education. What demands will education in the 21^<st> Century place on society? We have now reached a turning point in viewpoint on education, and how we promote it. We must examine the present stat of education objectively to support reforms of this era and society. This paper examines these problems, and considers possible paths for the future of education. | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |