WEKO3
アイテム
〈研究報告〉マルチメディア教材によるeラーニングカリキュラム構築と改善システムの開発--コンテンツ作成と評価実験
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11519
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/115199eb051de-a493-452f-a0c4-724382dd29f6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-01-27 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈研究報告〉マルチメディア教材によるeラーニングカリキュラム構築と改善システムの開発--コンテンツ作成と評価実験 | |||||||||
著者 |
楠林, 拓
× 楠林, 拓
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | eラーニング, マルチメディア教材, e-learning, multimedia education contents, 3DCAD | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Kusubayashi, Hiraku | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 元近畿大学産業理工学部; 准教授:京都嵯峨芸術大学; 准教授 | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学産業理工学部 | |||||||||
書誌情報 |
かやのもり:近畿大学産業理工学部研究報告 en : Reports of School of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kinki University 号 14, p. 58-63, 発行日 2011-07-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13495801 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract] It is demanded to develop e-learning contents and it's improvement system using by multimedia education contents because of diversity of university education and downsizing of school group. Adobe Captivate and ConnectPro server is adopted, to reduce the labor of making multimedia contens and to organize curriculum course layout seamlessly. Curriculum plan, contents making, evaluation, improvement and re-evaluation have been done on 3D-CAD software Rhinoceros which is taken as a didactic subject. Through the evaluation, it is evident that multimedia movie contents are comprehensive and attractive for students. Students demand easy to understand self-education material. Still circumstances where universities' educational ability is an important issue. | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |