ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 生駒経済論叢
  4. 12(1)2014
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 生駒経済論叢Ikoma journal of economics
  4. 12(1)2014

<論文>音声に特化したリスニングテスト作成の基礎研究―ディクテーションとインタビューによる予備調査―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11039
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11039
9c3bca66-fe6d-464e-ba8b-4cd06bffb0a0
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1196034X-20140731-0047.pdf AA1196034X-20140731-0047.pdf (746.9 kB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-10-23
タイトル
タイトル <論文>音声に特化したリスニングテスト作成の基礎研究―ディクテーションとインタビューによる予備調査―
タイトル
タイトル <Articles> A Study to Develop a Phonetic-Focused Listening Test: A Pilot Study Based on Dictation and Interview
言語 en
著者 菅井, 康祐

× 菅井, 康祐

菅井, 康祐

ja-Kana スガイ, コウスケ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 リスニングテスト, ディクテーション, ボトムアップ処理, 音声知覚
listening test, dictation, bottom-up processing, perception
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 SUGAI, Kosuke
著者 所属
値 近畿大学経済学部; 准教授
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学経済学会
書誌情報 生駒経済論叢
en : Ikoma Journal of Economics

巻 12, 号 1, p. 47-56, 発行日 2014-07-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13488686
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [概要] 本研究では, 現状のリスニングテストでは見過ごされている音声的な要素(音素・音節・語彙の知覚など)を洗い出し, 音声面に特化したリスニングテストを作成するための基礎データを集めることを目的とした. 手法としては, いわゆるリスニングテストで同じスコアの学習者を2グループ各3名ずつ実験協力者に選び, ディクテーション・インタビュー課題を用いた調査を行った. 詳細なデータを集めた. その結果, いわゆるリスニングテストで同程度の習熟度と判定される学習者間であっても聞き間違いのパターンには違いが見られた.
[Abstract] Listening comprehension comprises various processes, such as sound perception, phonological decoding, lexical access, syntactical processing, and so on. Because of this complexity, it is improbable that the identical score on one common listening proficiency test marked for different test takers predicts their similar level of sub-listening skills. Based on the above assumptions, the following research question was used to guide the study: (1) Does the typical listening comprehension test, which is composed of multiple choice comprehension questions, predict learners' sub-skills of listening comprehension ? (2) If it does not, what kind of differences can we observe between learners of equivalent listening ability ? Based on the result of dictation tasks and interview with the participants, no predictability of listening test was observed on listening sub-skills.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 19:17:23.451564
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3