WEKO3
アイテム
TOEIC(R)テスト初級者のためのリスニング・セクションパート2攻略法再考―近畿大学経済学部TOEIC(R)テストへの取り組みとともに―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10883
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10883d2841ee4-a14f-4406-87d3-96c2e99b3144
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-07-29 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | TOEIC(R)テスト初級者のためのリスニング・セクションパート2攻略法再考―近畿大学経済学部TOEIC(R)テストへの取り組みとともに― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Reconsidering Strategies for TOEIC(R) Test Beginners to Deal with the Listening Section Part II : Report on the Efforts in the Test Made by the School of Economics of Kinki University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
井上, 治
× 井上, 治
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | TOEIC(R)テスト, リスニング・セクションパート2, 初級者, 攻略法, 近畿大学経済学部 TOEIC(R), Linsteing Section Part II, Beginners, Strategies, The school of Economics of Kinki University |
|||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Inoue, Osamu | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学経済学部 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Faculty of Economics, Kinki University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学経済学会 | |||||||||
書誌情報 |
生駒経済論叢 en : Ikoma Journal of Economics 巻 6, 号 2, p. 115-131, 発行日 2008-10-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13488686 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 本論では, TOEIC(R)テストの問題を追加分析することを通して, TOEIC初級者のためのリスニング・パート2攻略法を再考する。 前回考察した「wh疑問文の出だしの疑問詞だけでも聴き取れれば正解できる問題がある」, 「wh疑問文に対して Yes/Noで答えている選択肢は100%不正解である」, 「質問文の『内容語』と音声面で関連のある語を含む選択肢は90%が『ひっかけ選択肢』である」という攻略法が, 依然として初級者にとって効果的なものであるかどうかを検証する。最後に, 近畿大学経済学部のTOEIC(R)テストへのこれまでの取り組みを報告し, 今後の課題を述べる。 (英文) The purpose of this paper is to reconsider the three strategies for TOEIC(R) test beginners to deal with the Listening Section Part II through additional analysis of the questions asked by ETS. We consider whether the following strategies, previously discussed, are still effective for beginners in answering the questions: "If only we can catch the interrogatives of wh-questions, we can answer many questions in this part of the test,” "All responses which begin with `Yes' or `No' to wh-questions are distractors," and "Responses which include words phonetically-related to content words in questions have a 90 percent probability of being 'tricky' distractors.” The efforts in the test made by the School of Economics of Kinki University and the future issues for them are also reported. |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |