WEKO3
アイテム
英語教育における効果的な英単語記憶方法の開発への試み:英単語の記憶保持に肯定的感情が及ぼす効果から
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10616
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/106163765643a-36e8-46f6-96bd-ebd69e9dd997
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AN00064011-20081200-0047.pdf (2.3 MB)
|
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-07-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 英語教育における効果的な英単語記憶方法の開発への試み:英単語の記憶保持に肯定的感情が及ぼす効果から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Attempt to Develop the Way of Memorizing Words More Easily and Attaining Longer Remembrance from the Point of View of English Teaching : by the Influence of Positive Affect on Words Learning | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
生田, 好重
× 生田, 好重 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英単語の記憶保持 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 肯定的感情 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 動機づけ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English language teaching | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | words remembrance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | positive affect | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | motivation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Ikuta, Yoshie | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学短期大学部; 専任講師 | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学短期大学部 | |||||
書誌情報 |
近畿大学短大論集 en : The Bulletin of The Junior College of Kinki University 巻 41, 号 1, p. 47-57, 発行日 2008-12-01 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03867048 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 従来から英語教育における問題点として、英単語の暗記の難しさとその記憶保持が指摘されている。そこで本論文では、効果的でより発展的な英語教育を行うにあたり障害となっている英単語の記憶再生及び保持に関して、学習者の精神的状態、特に肯定的感情に着目し、く肯定的感情が及ぼす英単語学習効果への影響を検討した。 (英文) The difficulty of memorizing the meanings of English words and attaining longer remembrance of them is considered one of the important issues in English teaching. In this paper, focusing on the mental states of students, an attempt to find an innovative way of memorizing the meanings of English words more easily and attaining longer remembrance of them by using the influence of positive effect on words learning. |
|||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |