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〈論文〉エコシステム志向的価値創造と企業者的姿勢―企業の存在基軸の明確化をめぐって―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22837
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2283736a4dd45-bb5e-4663-9d7a-8a28e1cc2450
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-07-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈論文〉エコシステム志向的価値創造と企業者的姿勢―企業の存在基軸の明確化をめぐって― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈Articles〉 Eco-system oriented Value Creation and Entrepreneurship: A Sketch of the Clarification of the Company's raisons d'être | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
山縣, 正幸
× 山縣, 正幸 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エコシステム志向的な価値創造 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 企業者的姿勢 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 企業の存在基軸 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 企業理念 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サービスドミナント・ロジック | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Yamagata, Masayuki | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学経営学部; 教授 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kindai University | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 68, 号 3, p. 371-388, 発行日 2022-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | [概要]本稿においては,近年の経営実践において注目されているエコシステム志向的な価値創造の基点となる企業者的姿勢がどのような内容を持つのかについて,理論的考察を展開するための素描を試みている。ことに,最近では Purpose という概念が注目されている。これは,もともと企業理念と重なり合う。このあたりの概念の整理は,十分になされているとはいいがたい。そこで,本稿では企業の存在基軸をめぐる議論として Purpose / Vision / Value / Mission といった概念を整え直し,そのうえで企業理念の体系として位置づける。そして,その根底にある企業者的姿勢(Entrepreneurship)とはどのような内容を持つのかについて考察する。これらを踏まえて,エコシステム志向的な価値創造をどのように描き出すことができるのかについて試論を提示する。 [Abstract] In this paper, we try to sketch out a theoretical consideration of what the entrepreneurial attitude that is the basis of ecosystem-oriented value creation, which has been the focus of attention in management practice in recent years. In particular, the concept of purpose has been attracting attention recently. This concept overlaps with the corporate philosophy. However, these concepts have not been sufficiently clarified. Therefore, in this paper, the concepts of Purpose, Vision, Value and Mission will be reorganised as a discussion on the basis of the existence of the company, and then positioned as a system of corporate philosophy. Then, we discuss what Entrepreneurship, which is the basis of these concepts, means. Based on the above, we present a theory on how ecosystem-oriented value creation can be envisaged. |
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フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |