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<原著論文>視覚的文脈の潜在学習における学習方略の影響
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21201
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21201657ad4f1-58ac-473e-a6bf-01216c9cd29a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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AA1253453X-20200930-0009.pdf (1.3 MB)
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2020-10-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <原著論文>視覚的文脈の潜在学習における学習方略の影響 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <Articles> Effect of Strategy on Implicit Learning of Visual Context | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
遠藤, 信貴
× 遠藤, 信貴 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ①visual context contextual cueing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ②visual search task | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ③search strategy | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | ENDO, Nobutaka | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学総合社会学部; 准教授 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kindai University | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学総合社会学部 | |||||
書誌情報 |
近畿大学総合社会学部紀要:総社る en : Kindai Applied Sociology Review : Social 巻 9, 号 1, p. 9-18, 発行日 2020-09-30 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21866260 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | [Abstract] Visual search performance is improved when participants repeatedly experience the same spatial layout (contextual cueing). Contextual cueing suggests that the spatial layout is implicitly learned and can guide spatial attention to the target location. In the previous study, by manipulating participants’ search strategy (active or passive), it was showed that contextual cueing occurred only when participants conducted the search task with passive strategy. However, it was unclear whether strategy would affect learning of context information or use of the learned context. The purpose of the present study was to examine the interaction between context learning and search strategy by switching search strategy in the training and test sessions. The results showed that contextual cueing occurred when conducting search task with passive strategy in the training session, and the contextual cueing effect in the test session remained even when switching the strategy to active. These results suggest that search strategy could affect learning of context information not but use of learned context. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 専攻: 認知心理学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |