英語教育, 英単語の記憶保持, 肯定的感情, 動機づけ, English language teaching, words remembrance, positive affect, motivation
その他(別言語等)のタイトル
The attempt to develop the way of memorizing words more easily and attaining longer remembrance from the point of view of English teaching : by the influence of positive affect on words learning
The Bulletin of The Junior College of Kinki University
巻
41
号
1
ページ
47 - 57
発行年
2008-12-01
ISSN
03867048
抄録
従来から英語教育における問題点として、英単語の暗記の難しさとその記憶保持が指摘されている。そこで本論文では、効果的でより発展的な英語教育を行うにあたり障害となっている英単語の記憶再生及び保持に関して、学習者の精神的状態、特に肯定的感情に着目し、く肯定的感情が及ぼす英単語学習効果への影響を検討した。 (英文) The difficulty of memorizing the meanings of English words and attaining longer remembrance of them is considered one of the important issues in English teaching. In this paper, focusing on the mental states of students, an attempt to find an innovative way of memorizing the meanings of English words more easily and attaining longer remembrance of them by using the influence of positive effect on words learning.