ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 理工学部研究報告
  4. 40(2004)
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 理工学部研究報告
  4. 40(2004)

微分操舵アシストがドリフト走行性能に及ぼす効果について

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/9620
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/9620
fed1be4b-a0a3-446b-b159-3d343778f298
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00064168-20040930-0013.pdf AN00064168-20040930-0013.pdf (1.4 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-11-12
タイトル
タイトル 微分操舵アシストがドリフト走行性能に及ぼす効果について
タイトル
タイトル About the Effect which the Differentiation Steer Assist System causes for the Drift Running Performance
言語 en
著者 野崎, 博路

× 野崎, 博路

野崎, 博路

ja-Kana ノザキ, ヒロミチ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Motion Control, Automobile, Vehicle Dynamics, Steering System, Maneuverability, Stability, Simulation, Driver Models
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Nozaki, Hiromichi
著者 所属
値 近畿大学理工学部機械工学科
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学理工学部
書誌情報 近畿大学理工学部研究報告
en : Journal of the Faculty of Science and Engineering, Kinki University

号 40, p. 13-18, 発行日 2004-09-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03864928
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, an effective technique was examined to improve the drift running performance. Concretely, the driver model by which the counter steer was done was assumed to the model by which the body slip angle (and the body slip angle velocity) was feed back. Next, the effectiveness of the system which added the assist steer angle corresponding to the steer angle velocity to a front wheel steer angle was clarified as a drift running performance improvement technique of the vehicle. As a result, because the phase advances when the differentiation steer assistance is added, it has been understood to be able to cover the delay of the counter steer when the drift running. Therefore, it has been understood that the drift control does considerably easily. Moreover, it has been understood that the differentiation steer assistance acts effectively at the drift cornering by which the drift angle is maintained in cornering and the severe lane change with a drift at a situation. That is, it was understood to be able to settle to the drift angle of the aim quickly at the time of the drift cornering because the delay of the control steer angle of the counter steer was improve. Moreover, it was understood for the transient overshoot of the vehicle tracks to be able to decrease, and to return to the state of stability quickly at the severe lane change.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本文データの一部はCiNiiから複製したものである。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:24:55.075845
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3